الثلاثاء، 5 يوليو 2011

جوجل وافتكاسة البحث بالصوت





الله يخرب بيت كده 

فاكرين البوست اللى انا كنت كاتبه على الشيخ جوجل من فتره قصيره وتقليعاته واصراره انه يخلى كل حاجه ما حدش يتوقعها انها تبقى متاحه له لمتاحه فعلا
وقبل ما نفوق من الاوبشنز الجديده يلافينا على طول بالاوبشن اللى بعديها

الجديد بقى المره دى 
الحج جوجل جاب افتكاسه جديده وهى البحث من خلاله عن طريق الصوت

اينعم : الصوت

يعنى حضرتك تضغط على ايقونة المايك اللى جنب خانة البحث وتنطق الكلمه اللى انت عايز تبحث عنها 

يعنى ما توجعشى انامل معاليك الكريمه
فمع جوجل اناملك تهمنا 


واليكم الصوره 







هناك تعليقان (2):

عاشقه الرومانسيه يقول...

الله اللللللللللله
انا عايزه من ده ياويكا
اصل صوباعى مدوحس P:
وكمان كسلانه اكتب

قولى بقى اجيب الصوت ده منين علشان انا محو اميه قديمه فى التكنولوبيا زى ماانت عارف

Haytham Kilany يقول...

انا بدور لسه ماوصلتلهاش شكلها لسه مانزلتش حدانا ف البلد

  قيراط حظ ولا فدان شطارة ... مقوله سمعناها كلنا و حفظناها عن اجدادنا ... ب س لما بدأنا نتعلم و نشوف العلم الحديث و الغرب و تكنولوجيته بدأنا...