الخميس، 18 أغسطس 2011

رساله




الى ذلك المتردد 


افعلها باقصى قوة لديك ولا تتردد 

فلم يعد هناك ما تخسره 



لا تتردد


 Just Do It Now




هناك 16 تعليقًا:

ويكا يقول...

ياعم الدنيا طلعت ابسط من كده بكتيييييييييييير اوى والله


انا مش عارف ليه بقيت بشوفها كده ..... هل ده شئ اكتسبته من حد ولا ده تغير بحكم الزمن مش عارف

بس انا فعلا بقيت ابص لكل شئ مهما كان ببساطه ..... ومش بقيت بقلق وافكر كتير فيه زى الاول

احيانا بقيت دلوقتى اى حاجه تيجى فى دماغى بعملها مهما كانت

انا عارف ان ده مش صح خالص

بس ده الحال .....

هحاول اغيره بس هو ده الواقع بالنسبالى حالياً ..... بس شغال عليه اهه مع انه عمال يزيد فى الاتجاه اللى عايز ارجعه ده الا انه بيزيد فى اتجاهه

ويكا يقول...

just do it
do it
do it
do it
do it

ويكا يقول...

قد تكون هذه فرصتك الاخيره .... ولا تدرى

قد يكون لا يوجد اى اوقات اضافيه هذه المره ..... وبينك وبين انتهاء الفرصه سويعات قلائل وانت لا تدرى

واخشى ما اخشاه عليك ان يقال لك ........ " انتهى الوقت " فجأه

ويكا يقول...

انشاء تحالفات مع المنبوذين او المكروهيين يعد خيانه عظمى غير قابله للتسامح
وطعنا فى الميثاق

غير مقبول .......... لا يبرر

والرد عليك فيه هو القائك فى مزبلة الماضى

ويكا يقول...

اسمحلى

لن استطيع اجابة هذا السؤال ......

فهو لا يخصنى وحدى

ويكا يقول...

اسمحلى

لن استطيع اجابة هذا السؤال ......

فهو لا يخصنى وحدى

ويكا يقول...

هنام شويه ولو صحيت قبل الفجر هكمل لو فيه تعليقات جديده ان شاء الله

لانى مش عايز افضل صاحى الشويه دول بصراحه ...... قبل الادان ..... اتخمد احسن :))

سلام

ويكا يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

انا اصلا اتخضيت لما لقيتك بتتكلمى كده ....... انا فكرت انك بتتكلمى على نفس الموضوع ههههههههههههه

يخرب بيت كده

وبعدين هو احنا فينا من كده ؟ّ! :))

اه ما انا كنت عارف ان موضوع التعليقات اللى مش بتتنشر دى هيعجبكم وهترحرحوا كده وتفككم من الرسميه فى الكلام دى ههههههههه

بس ده مش معناه تقعدوا تشتغلونى بقى ههههههه ..... لا بس بجد فعلا طلعت الفكره لذيذه ولا فكيسه على راى مارو
هههههههههههه

عموما انا فعلا عجبانى اللعبه دى واحنا بنهزر كده وفى صلب الموضوع برده

ويكا يقول...

Damn فعلا معناها كده بس لوحدها او فى استخدامات تانيه

اما هنا مش مقصود بيها المعنى ده
زى برده

I am damn good

دى معناها " انا جامد جدا " او انا كويس جدا جدا " يعنى damn هنا كان معناها على الاخر ( او اخر حاجه يعنى بلغة المصريين ) .


ومع ذلك خوفاً من شئمها هشيلها

تورعاً وتنزهاً ...... فانا لا ارى اى غضاضه فى تغيير اى شئ او العدول عنه طالما فيه ولو بصيص من الخير ، او حتى تجنباً لاى شك فى اى شر ولو بذكر اسم الشر نفسه


لذا سأرفع هذه الكلمه وان كانت لم تكن تعنى هذا المعنى فى الجمله بتاتاً

شكراً

ويكا يقول...

رب ضارة نافعه

ويكا يقول...

اليوم خولص يا حزمبل

ويكا يقول...

يا فندم

دقة ساعة العمل خلااااص

زنجه ... زنجه

ويكا يقول...

خلصت خلااااااص



دا انا صوتى اتنبح امباااااااااااارح


دو ات دو ات دو ات

قلبك ابيض

Time's out


ياباشا

ويكا يقول...

لا مش عيب طبعاً

ولا فيه اى شئ بالعكس

انااراها قمة الاحترافيه والعقل والحكمه

لما حد ينصحنى بشئ ويكون صااااادق وانا متأكد من صدقه ده وصلاح رأيه وانه انسان بيفهم ....... او بلاش كده ..... مش لازم يكون كده ...... بس نصيحته صح وانا عارف انها صح ...... يبقى لازم اتقبلها واغير على طول من نفسى باى شكل واعدل مسارى

هو ده التطور والتغيير المستمر للافضل

انا لا اكابر فى خطأ مادام ظهر لى ..... ولو حتى شك فى خطأ ... بفضل الله

ولو استمررت على خطأ فهو ضعف منى مؤقت وسرعان ما ساعود عنه بامر الله .... لكنى لا اجادل ولا اتكبر عليه لمجرد تبريره لنفسى انى افعله فهذا من ضعف النفس وقلة الحيله وضعف الشخصيه

ويكا يقول...

انا عايز اكتب البوست الجديد يا بشر مش راضى

واضح ان البوست ده معاده بالليل فعلا


ربنا يستر بقى وهنشوف هيحصل ايه

ويكا يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.

  قيراط حظ ولا فدان شطارة ... مقوله سمعناها كلنا و حفظناها عن اجدادنا ... ب س لما بدأنا نتعلم و نشوف العلم الحديث و الغرب و تكنولوجيته بدأنا...